Rejäl satsning på Digital Business klustret

Rejäl satsning på Digital Business

Nu blir det fler aktiviteter inom Digital Business och en dedikerad person som ska utveckla klustret och leda företagen vidare på den digitala banan.

– Det kommer att bli någon som brinner för och är extremt nyfiken på digitala satsningar i företag, säger Louise Östlund, vd på Kalmar Science Park. Att följa den digitala omvärlds- och branschutvecklingen är som att käka frukost för den här personen – med andra ord en riktig Digiperson!

Från E-commerce till Digital Business
Kalmar Science Park var tidiga med sitt E-commerce-kluster, som idag består av både stora och små företag, där ovärderlig erfarenhet byggts upp. Ifjol bytte klustret namn till Digital Business, för att markera att digitalt affärskap är något som alla företag måste ta ställning till idag – vare sig man driver en ren e-handel eller inte. Det krävs också en helhetssyn för att lyckas med sin digitala omställning – nya sätt att nå kunden, men även förändringar i både organisation och arbetssätt.

Sök till Digiperson
Den nya klusterledaren för Digital Business kommer att arbeta med utvecklingen av klustret och arrangera aktiviteter tillsammans med olika experter inom digitalisering och affärsutveckling. Är du nyfiken så finns tjänsten utlyst här >

Är du intresserad av att gå med i klustret Digital Business kan du läsa mer om det här >

Text Camilla Dopson